HEMA prepaid stopt per 1 mei 2022

HEMA stopt per 1 mei 2022 met het aanbieden van HEMA telefonie.

Voor klanten met een HEMA simkaart betekent dit dat er actie noodzakelijk is voor 1 mei aanstaande (2021).

Belangrijke data stopzetting HEMA telefonie

30 april 2021 Laatste dag om beltegoed op te waarden op je HEMA simkaart
1 mei 2021 Je kunt geen beltegoed meer opwaarderen en ook niet meer kopen in de winkel of online
31 mei 2021 Laatste dag waarop je gebruik kunt maken van de eenmalige overstap-aanbieding van KPN gebruik. Let op: je kunt op elk gewenst moment naar andere providers overstappen met behoud van je nummer
30 april 2022 Laatste dag waarop je gebruik kunt maken van je HEMA simkaart en je beltegoed
1 mei 2022 HEMA stopt definitief met telefonie

Lees hier de veelgestelde vragen:

1. Per wanneer stop HEMA met het aanbieden van telecomproducten?

HEMA stopt per 1 mei 2022 officieel met het aanbieden van HEMA telefonie. Dit betekent dat het vanaf 1 mei aanstaande (2021) al niet meer mogelijk is om nieuw beltegoed te kopen in een van de HEMA-filialen of online via hema.nl/telefonie. Ook is het per 1 mei aanstaande (2021) niet meer mogelijk om beltegoed op te waarderen.

2. Waarom stopt HEMA met het aanbieden van telecom?

HEMA heeft besloten om te stoppen met het aanbieden van telecomproducten omdat het niet langer aansluit bij het assortiment en de strategie van HEMA.

3. Kan ik mijn huidige nummer behouden?

Het is mogelijk om je huidige nummer te behouden. Je kunt overstappen naar iedere gewenste provider met nummerbehoud. Je kunt hierover contact opnemen met de gewenste provider. Je nummer moet wel actief zijn om over te stappen, dus check je houdbaarheid met *101#.

KPN heeft op verzoek van HEMA ook een starterspakket samengesteld, voor alle klanten met een prepaid simkaart van HEMA. Dit betekent dat je als klant van HEMA met een prepaid simkaart (van HEMA) t/m 31 mei 2021 kosteloos kan overstappen naar KPN. Hoe gaat dit in zijn werk?

  1. Klik hier om een nieuwe simkaart aan te vragen, voor 31 mei 2021
  2. Je ontvangt van KPN een starterspakket, wat inhoudt; een simkaart met 10 euro beltegoed. (2,50 euro staat standaard op de simkaart en je ontvangt 7,50 euro na registratie)
  3. Indien je wilt overstappen naar een mobiel abonnement van KPN dan kun je bellen naar 088-7751023 voor een persoonlijk aanbod en de KPN medewerker helpt je gelijk om alles te regelen. Of je regelt je overstap zelf online via deze pagina
  4. Wil je je nummer behouden? Vraag dan na ontvangst van de simkaart nummerbehoud aan via de website van KPN.

Uiteraard is het ook mogelijk om na 1 juni 2021 nog over te stappen, alleen dan geldt de aanbieding niet meer. Verder is het ook mogelijk om over te stappen naar een andere provider dan KPN.

4. Kan ik overstappen naar een andere provider dan KPN?

Ja. Het is mogelijk om over te stappen naar iedere gewenste provider, hiervoor kun je contact opnemen met de gewenste provider. 

Alleen voor KPN hebben we een overstap-aanbieding, waar je t/m 31 mei 2021 gebruik van kunt maken.

5. Ik heb een prepaid simkaart van HEMA, hoe lang kan ik nog gebruik maken van deze simkaart?


Je kunt nog tot 1 mei 2022 gebruik maken van je huidige prepaid simkaart van HEMA. Na 1 mei 2022 komt je prepaid simkaart te vervallen. 

Het is vanaf 1 mei aanstaande (2021) al niet meer mogelijk om nieuw beltegoed te kopen bij HEMA en/of om beltegoed op te waarderen.

6. Kan ik mijn prepaid simkaart nog opwaarderen met beltegoed?

Ja. Het is tot 1 mei aanstaande (2021) nog mogelijk om beltegoed te kopen bij een van de HEMA filialen of online via hema.nl/telefonie. Dit beltegoed dient ook voor 1 mei 2021 te zijn opgewaardeerd (geactiveerd), daarna is het niet meer mogelijk om nieuw beltegoed te kopen en/of op te waarderen. 

Let op! Indien je na 1 mei aanstaande (2021) nog een beltegoedkaart in je bezit hebt, maar dit tegoed op die dag nog niet hebt opgewaardeerd/geactiveerd, kan dit tegoed niet gerestitueerd worden. Alle HEMA beltegoedkaarten komen per 1 mei 2021 te vervallen. 

7. Hoe lang kan ik nog beltegoed kopen bij HEMA?

Het is tot 1 mei aanstaande (2021) nog mogelijk om beltegoed te kopen bij een van de HEMA-filialen of via hema.nl/telefonie. Het gekochte beltegoed dien je dan ook voor 1 mei aanstaande (2021) op te waarderen. Per 1 mei 2021 komt al het HEMA beltegoed dat niet is opgewaardeerd te vervallen en is het niet meer mogelijk om op te waarderen. Restitutie is niet mogelijk.

Vervolgens heb je nog een jaar de tijd om gebruik te maken van je prepaid simkaart en je huidige beltegoed op te maken. Na 1 mei 2022 komt je prepaid simkaart ook te vervallen.

8. Kan ik nog beltegoed opwaarderen?

Ja. Ben je op dit moment in het bezit van een prepaid simkaart van HEMA, dan is het nog tot 1 mei aanstaande (2021) mogelijk om nieuw beltegoed op te waarderen. Je kunt ook tot 1 mei aanstaande (2021) nog nieuw beltegoed kopen in een van de HEMA filialen of via hema.nl/telefonie. Na 1 mei 2021 is het niet meer mogelijk om nieuw beltegoed te kopen bij HEMA. Ook is het vanaf dan niet meer mogelijk om beltegoed op te waarderen.

Let op! Staat er op je opwaardeerbon een geldigheid t/m 31 augustus 2021, dan dient dit beltegoed ook voor 1 mei aanstaande (2021) opgewaardeerd te zijn. Daarna is het niet meer mogelijk om beltegoed op te waarderen.

9. Kan ik nog databundels kopen voor mijn beltegoed?

Heb je na 1 mei aanstaande (2021) nog beltegoed op je prepaid simkaart van HEMA staan? Dan kun je met dat beltegoed nog een nieuwe databundel kopen. Een nieuwe databundel kopen is nog mogelijk tot 31 maart 2022. Dit kan nog omdat databundels maar 1 maand geldig zijn. Het is na 1 mei 2021 niet meer mogelijk om nieuw beltegoed te kopen.

10. Ik heb nog geld op mijn prepaid simkaart van HEMA staan, kan ik dat terugkrijgen?

Nee dat is niet mogelijk. Je hebt nog wel de tijd om tot 1 mei 2022 je huidige opgewaardeerde beltegoed op te maken. Na 1 mei 2022 vervalt je nummer en je beltegoed. Je nummer vervalt uiteraard niet na deze datum als je voor die tijd al bent overgestapt naar een andere provider.

11. Mijn simkaart is kapot, kan ik nog een nieuwe krijgen?

Ja dat is mogelijk. Je kunt hiervoor een formulier invullen via de website hema.nl/telefonie. Vervolgens ontvang je een nieuwe simkaart.