HEMA prepaid is gestopt per 1 mei 2022
HEMA is gestopt per 1 mei 2022 met het aanbieden van HEMA telefonie.
Belangrijke data stopzetting HEMA telefonie
30 april 2021 | Laatste dag om beltegoed op te waarden op je HEMA simkaart |
1 mei 2021 | Je kunt geen beltegoed meer opwaarderen en ook niet meer kopen in de winkel of online |
31 mei 2021 | Laatste dag waarop je gebruik kunt maken van de eenmalige overstap-aanbieding van KPN gebruik. Let op: je kunt op elk gewenst moment naar andere providers overstappen met behoud van je nummer |
30 april 2022 | Laatste dag waarop je gebruik kunt maken van je HEMA simkaart en je beltegoed |
1 mei 2022 | HEMA stopt definitief met telefonie |
Lees hier de veelgestelde vragen:
1. Per wanneer stop HEMA met het aanbieden van telecomproducten?
HEMA stopt per 1 mei 2022 officieel met het aanbieden van HEMA telefonie. Dit betekent dat het vanaf 1 mei 2021 al niet meer mogelijk is om nieuw beltegoed te kopen in een van de HEMA-filialen of online via hema.nl/telefonie. Ook is het per 1 mei 2021 niet meer mogelijk om beltegoed op te waarderen.
2. Waarom stopt HEMA met het aanbieden van telecom?
HEMA heeft besloten om te stoppen met het aanbieden van telecomproducten omdat het niet langer aansluit bij het assortiment en de strategie van HEMA.
3. Kan ik mijn huidige nummer behouden?
Het is mogelijk om je huidige nummer te behouden. Je kunt overstappen naar iedere gewenste provider met nummerbehoud. Je kunt hierover contact opnemen met de gewenste provider. Je nummer moet wel actief zijn om over te stappen, dus check je houdbaarheid met *101#.
4. Kan ik overstappen naar een andere provider dan KPN?
Ja. Het is mogelijk om over te stappen naar iedere gewenste provider, hiervoor kun je contact opnemen met de gewenste provider.
5. Ik heb een prepaid simkaart van HEMA, hoe lang kan ik nog gebruik maken van deze simkaart?
Je kunt nog tot 1 mei 2022 gebruik maken van je huidige prepaid simkaart van HEMA. Na 1 mei 2022 komt je prepaid simkaart te vervallen.
Het is vanaf 1 mei 2021 al niet meer mogelijk om nieuw beltegoed te kopen bij HEMA en/of om beltegoed op te waarderen.
6. Kan ik mijn prepaid simkaart nog opwaarderen met beltegoed?
Nee, het is na 1 mei 2021 niet meer mogelijk om nieuw beltegoed op te waarderen op je HEMA simkaart.
Let op! Indien je na 1 mei 2021 nog een beltegoedkaart in je bezit hebt, maar dit tegoed op die dag nog niet hebt opgewaardeerd/geactiveerd, kan dit tegoed niet gerestitueerd worden. Alle HEMA beltegoedkaarten komen per 1 mei 2021 te vervallen.
7. Hoe lang kan ik nog beltegoed kopen bij HEMA?
Het is tot 1 mei 2021 nog mogelijk om beltegoed te kopen bij een van de HEMA-filialen of via hema.nl/telefonie. Het gekochte beltegoed dien je dan ook voor 1 mei 2021 op te waarderen. Per 1 mei 2021 komt al het HEMA beltegoed dat niet is opgewaardeerd te vervallen en is het niet meer mogelijk om op te waarderen. Restitutie is niet mogelijk.
Vervolgens heb je nog een jaar de tijd om gebruik te maken van je prepaid simkaart en je huidige beltegoed op te maken. Na 1 mei 2022 komt je prepaid simkaart ook te vervallen.
8. Kan ik nog beltegoed opwaarderen?
Nee. Na 1 mei 2021 is het niet meer mogelijk om nieuw beltegoed te kopen bij HEMA. Ook is het vanaf dan niet meer mogelijk om beltegoed op te waarderen..
Let op! Staat er op je opwaardeerbon een geldigheid t/m 31 augustus 2021, dan dient dit beltegoed ook voor 1 mei 2021 opgewaardeerd te zijn. Daarna is het niet meer mogelijk om beltegoed op te waarderen.
9. Kan ik nog databundels kopen voor mijn beltegoed?
Heb je na 1 mei 2021 nog beltegoed op je prepaid simkaart van HEMA staan? Dan kun je met dat beltegoed nog een nieuwe databundel kopen. Een nieuwe databundel kopen is nog mogelijk tot 31 maart 2022. Dit kan nog omdat databundels maar 1 maand geldig zijn. Het is na 1 mei 2021 niet meer mogelijk om nieuw beltegoed te kopen.
10. Ik heb nog geld op mijn prepaid simkaart van HEMA staan, kan ik dat terugkrijgen?
Nee dat is niet mogelijk. Je hebt nog wel de tijd om tot 1 mei 2022 je huidige opgewaardeerde beltegoed op te maken. Na 1 mei 2022 vervalt je nummer en je beltegoed. Je nummer vervalt uiteraard niet na deze datum als je voor die tijd al bent overgestapt naar een andere provider.
11. Mijn simkaart is kapot, kan ik nog een nieuwe krijgen?
Ja dat is mogelijk. Je kunt hiervoor een formulier invullen via de website hema.nl/telefonie. Vervolgens ontvang je een nieuwe simkaart.