HEMA

algemene voorwaarden

algemene voorwaarden smartphones en tablets

De Algemene Voorwaarden Thuiswinkel zijn ook van toepassing op HEMA mobiel. Deze kun je hier terugvinden.

garantievoorwaarden

HEMA garandeert dat het door jou aangekochte apparaat gedurende een periode tot twee (2) jaar na datum van aankoop vrij is van defecten in ontwerp, materiaal en vakmanschap. In het geval van defecten in ontwerp, materiaal en/of vakmanschap binnen deze twee (2) jaar, kun je aanspraak maken op de door HEMA mobiel aangeboden garantie. Je kunt voor meer informatie over de garantie contact opnemen met de klantenservice van HEMA mobiel. De contactgegevens vind je bij contact onder veelgestelde vragen.

Wat HEMA voor je doet

Bij normaal gebruik zou jouw apparaat tijdens de garantieperiode van twee (2) jaar naar behoren moeten werken. Werkt jouw apparaat niet naar behoren vanwege defecten in materialen of vakmanschap, dan zullen de door HEMA mobiel geautoriseerde distributeurs of servicepartners het apparaat repareren of vervangen, mits jouw reparatie voldoet aan de hierna genoemde voorwaarden.

Voorwaarden

  1. De garantie is alleen geldig als je de originele aankoopbon (de kassabon of bevestiging van de online bestelling) met daarop de aankoopdatum en eventueel het serienummer, samen met het betreffende apparaat bij het HEMA mobiel reparatiecentrum ter reparatie of vervanging aanbiedt. Je kunt het toestel aanmelden voor reparatie via het retourformulier op de website. Per e-mail volgen de instructies voor verdere afhandeling.  
  2. De garantie vervalt wanneer je het apparaat zelf demonteert.
  3. Op het gerepareerde of vervangen onderdeel ontvang je negentig (90) dagen garantie. Wanneer het toestel opnieuw een defect vertoont, zal HEMA mobiel beoordelen of het een herhaalreparatie op dezelfde klacht betreft of dat het om een nieuwe klacht gaat. Indien het toestel na deze negentig (90) dagen nog binnen de garantieperiode van twee (2) jaar valt, behoud je jouw recht op garantie tot de datum waarop deze garantie afloopt.
  4. Bij de reparatie of vervanging van je apparaat kan het zijn dat er gebruik gemaakt wordt van herstelde onderdelen of eenheden. Dit houdt in dat goed werkende onderdelen en eenheden uit eerder gerepareerde of vervangen apparaten gebruikt worden voor de reparatie of vervanging van jouw apparaat. Vervangen onderdelen afkomstig uit jouw apparaat worden na reparatie of vervanging eigendom van HEMA mobiel.
  5. Garantie is alleen van toepassing bij normaal gebruik van jouw apparaat zoals dit in de richtlijnen voor veilig en efficiënt gebruik in de handleiding is opgenomen.
  6. De garantie is alleen van toepassing op de door HEMA mobiel geleverde apparaten en bijgeleverde accessoires.

Wat dekt de garantie van HEMA mobiel niet?

De garantie is niet van toepassing op:

  • batterijen, die na verloop van tijd minder lang meegaan en waarvoor een alternatieve garantietermijn bestaat van zes (6) maanden;
  • uiterlijke schade aan het apparaat zoals krassen, deuken en afgebroken onderdelen door eigen gebruik;
  • normale slijtage;
  • schade veroorzaakt door vallen, stoten, brand, blikseminslag, verkeerd gebruik, het niet in acht nemen van bedienings- en onderhoudsvoorschriften, misbruik of gebruik van het apparaat anders dan het voorziene normale gebruik, software die door derden op het apparaat is geplaatst, zand, water, of andere vloeistoffen en overige externe oorzaken;
  • schade door verkeerd uitgevoerde reparatie- of vervangingswerkzaamheden, uitgevoerd door de klant of een persoon of bedrijf die/dat niet valt onder het HEMA mobiel reparatiecentrum;
  • op verzoek van de klant toegepaste of ter bewerking verstrekte zaken, materialen en/of werkwijzen;
  • apparaten waarvan HEMA mobiel op basis van verkregen informatie van de politie weet dat deze gestolen zijn.

Let op! Het maken van back-ups van de gegevens op jouw HEMA mobiel apparaat wordt door HEMA mobiel geadviseerd. Hier ben je zelf verantwoordelijk voor. De garantie van HEMA mobiel is niet aanspreekbaar als je interne gegevens zoals telefoonnummers, foto’s of andere informatie op jouw apparaat kwijtraakt.

Apparaten waarbij defecten worden geconstateerd, die niet onder de garantie vallen worden tegen betaling gerepareerd. Je ontvangt vooraf een prijsopgave voor de reparatie en je kunt kiezen of je jouw apparaat voor dat bedrag wilt laten repareren. Voor meer informatie over reparatie en de procedure neem je contact op met de klantenservice van HEMA mobiel. De contactgegevens vind je bij contact onder veelgestelde vragen.

HEMA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken om jou een optimale bezoekerservaring te bieden, om je relevante advertenties aan te bieden en om jouw surfgedrag te meten. Met deze cookies kunnen HEMA en met HEMA samenwerkende derden jouw internetgedrag binnen deze website volgen. Zodoende kan HEMA advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via sociale media. Door op 'OK' te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, ga je hiermee akkoord. Klik hier voor meer informatie

OK